Monday, February 28, 2011

Duduk sampai bersalin

Balik dr Tawau, aku singgah di Hospital LD.Lawat kawan baik aku.Adilah dengar aku sebut 'hospital' terus takut.Katanya "Adilah tunggu kat luar dgn abah ya".Kesihan dia kena tahan di hospital sampai bersalin.Dia dah 32 minggu.Masalah uri di bawah tahap 3.Sedihnya aku.Selalunya apa2 cerita kat sekolah aku kongsi dgn dia.Dia lagi sedih,kena tinggal 5 org anak,suami di rumah.Jarak dr rumah ke hospital LD 1 jam.Bukan mcm kat Semenanjung 10/15 minit dah sampai.Jadi, anak n suami dia seminggu sekali pi la jenguk dia.Boring gilerrr dia di hospital.Orgnya pulak jenis aktif,jadi lemas la dok hospital.Katanya "aku ni makan,tido,makan,tido".Tengok tu, org sakit senyum lebih dr org tak sakit.Apapun aku doakan, semoga semua selamat.Doakan keajaiban berlaku kpd dia.Baby berpusing...

1 comments:

Cho Zila said...

akakpun dah merasainya lebih lama dari itu 26 minggu dah kena duk sepital.. mula boring lama2 okler menyesuaikan diri lagipun der ramai yang senasib so der kawan....

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...